Ontdek de Luisterpanels van Luisterpunt, waarin de stem van jouw klanten centraal staat. Je luistert samen met collega’s naar boeiende verhalen van klanten en je gaat er direct mee aan de slag.
Luisterpunt is specialist in Luisterpanels
Het Luisterpanel heeft zich bewezen als krachtig instrument voor organisatieverandering en -ontwikkeling. Met het Luisterpanel verbinden we de leefwereld van klanten aan de systeemwereld van medewerkers. Door te luisteren naar klanten verzamelen we informatie die medewerkers raakt en prikkelt. Samen luisteren, samen leren wat anders of beter kan. En daarna iets doen met de input. Dat is in het kort wat het Luisterpanel is.
Live Luisterpanel: een unieke beleving voor klanten én medewerkers
Als opdrachtgever beleef je het Luisterpanel live mee. We bouwen een studio op locatie (meestal het kantoor van de opdrachtgever) waarin we twee ruimtes aan elkaar verbinden. In de ene ruimte voeren klanten met elkaar een gesprek onder leiding van onze gespreksleider. Dit gesprek heeft altijd een concreet thema. De medewerkers kijken en luisteren mee vanuit een andere ruimte. Medewerkers die niet live op locatie aanwezig zijn, kunnen meeluisteren via een livestreamverbinding. De medewerkers kunnen tijdens het luisteren niet reageren of overleggen. Zij luisteren twee uur lang geconcentreerd naar de verhalen van hun klanten. Als het gesprek is afgelopen, gaan de klanten naar huis. De medewerkers gaan direct na het Luisterpanel aan de slag met de uitkomsten. Wat hebben zij gehoord, wat heeft dit met hen gedaan, wat is de rode draad, wat verdient opvolging, met welke actiepunten en denkrichtingen gaan we verder in het vervolgtraject? Onze luistercoach begeleidt de medewerkers voor, tijdens en na het Luisterpanel bij het luisteren en de evaluatie van de uitkomsten.
Luisterpanels zijn meestal ’s avonds van 18.30 uur tot 22.00 uur. In 3,5 uur tijd beleef je met 20 collega’s een avond waar je nog vaak aan zult terugdenken. Het Luisterpanel is een unieke beleving met je eigen klanten in de hoofdrol.
Luisterpanels kunnen ook 100% digitaal worden verzorgd. In een digitaal Luisterpanel gaan klanten via Teams met elkaar in gesprek. Medewerkers luisteren als ‘onzichtbaar publiek’ naar wat zij hen te vertellen hebben.
Van luisteren naar verbeteren
In het vervolgtraject van het Luisterpanel verzorgt Luisterpunt strategische sessies en workshops zodat de uitkomsten van het Luisterpanel ook echt leiden tot veranderingen en verbeteringen. Daarbij maken we gebruik van videocompilaties en fragmenten van het Luisterpanel, zodat het verhaal van de klant levend blijft en een groot bereik heeft binnen de organisatie.
KWH-Luisterpanels
Voor woningcorporaties die lid zijn van KWH verzorgen we samen met KWH het KWH-Luisterpanel.
Luisterpanels in de vakliteratuur
Een netwerk van medewerkers van woningcorporaties met hart voor de huurder. Het Kennisnetwerk organiseert regelmatige ontmoetingen en digitale uitwisseling van kennis en informatie. De ontmoetingen worden samen met Luisterpunt georganiseerd door de leden van het netwerk, ergens in het land, vanuit een actueel thema.
Het Kennisnetwerk is opgericht in 2010 en heeft 80 corporatiemedewerkers op de maillijst. We organiseren twee bijeenkomsten per jaar, per bijeenkomst zijn 10-20 personen aanwezig. De sfeer is open en informeel, het principe is ‘halen en brengen’. Deelname is gratis.
Wil je op de maillijst?
Vul dan het formulier in.