Nieuwsarchief

 

februari 2016
Nieuw! Samenwerking KWH en Luisterpunt: KWH-Luisterpanels
Vanaf februari 2016 kunnen woningcorporaties gebruik maken van het KWH-Luisterpanel. KWH-Luisterpanels zijn klantenpanels van Luisterpunt, begeleid door een KWH-adviseur.

februari 2016
Woonstad Rotterdam haalt inspiratie van buiten
Stel je eens voor dat de directeur van LandalGreenparks directeur zou zijn van een woningcorporatie. Wat valt hem op, wat zou hij veranderen? Zeventig medewerkers van Verhuur spiegelen in workshops hun klantgerichtheid aan inspirerende voorbeeldbedrijven.

februari 2016
Welbions zet klant én medewerker op #1
Welbions werkt aan zichzelf en aan het verbeteren van de dienstverlening. Met de klant als inspiratiebron. Alle 140 medewerkers doen mee aan de workshop “Jij en de klant!” uitgevoerd door Luisterpunt en Siebert & Wassink.

Januari/februari 2016
Stadgenoot op klantreis
Veertig medewerkers Woningverhuur en directie en bestuur van Stadgenoot maakten de klantreis van de vertrekkende huurder. Nuttig, intensief en zéér veel enthousiasme! Persona’s kwamen tot leven en maakten duidelijk hoe klanten het verhuisproces ervaren.

december 2015
Vidomes luistert naar klanten over leefbaarheid in complexen
Bewoners van complexen in Delft en Zoetermeer spraken in twee klantenpanels over leefbaarheid en veiligheid. Medewerkers van Vidomes, de gemeente en een welzijnsorganisatie luisterden aandachtig mee.

december 2015
Volle bak bij Workshops Klantreizen
Drie keer stond hij in 2015 op het programma: de open inschrijving Workshop Klantreizen die corporatiemedewerkers letterlijk in de schoenen van de klant plaatst. In totaal hebben meer dan 200 personen deelgenomen aan de workshop. Voor het MT van De Sleutels in Leiden en het MT Klant en Woning van Stadgenoot in Amsterdam verzorgden we de workshop in 2015 incompany.

december 2015
Woonbedrijf ieder1 bevraagt klanten over service- en stookkosten
Klantprocessen optimaliseren door middel van klantreizen. Woonbedrijf ieder1 nam alle dertien processen op deze wijze onder de loep. Na de eerste kwaliteitverbetering die dit opleverde, zijn de processen nu onderwerp van gesprek in klantenpanels. Na Klachtenafhandeling in 2014 stond nu Service- en Stookkosten op het programma.  In 2016 volgt een klantenpanel met nieuwe en vertrekkende huurders.

november 2015
DUWO investeert in fysiek contact met huurders
Als alles digitaal kan, wat blijft er dan nog over van klantcontact? DUWO gaat in 2016 actief op zoek naar  inspirerende en motiverende  klantcontacten in klantenpanels. Luisterpunt verzorgde een incompany opleiding  voor elf medewerkers uit Leiden, Delft, Amsterdam en Den Haag over de inzet van klantenpanels.

november 2015
Stadlander legt oor te luister over digitalisering
In een klantenpanel over digitalisering leerde Stadlander dat de volgende stap in het digitaliseringproces een stap terug is. Klanten willen het persoonlijke, menselijk contact  terug. Dus naast ‘click’ vooral ook ‘call’ en ‘face’. Het was het zesde klantenpanel dat Luisterpunt voor Stadlander organiseerde. In 2015 stond ook een klantenpanel over Doorstroming op het programma.

november 2015
Online seminar ‘Als de huurder het voor het zeggen had’
Het Corporatiehuis/KWH organiseerde een webinar over het opstellen van een klantvisie en het organiseren van dialoog met de klant. Luisterpunt verzorgde het onderdeel over luisteren. Bekijk het webinar hier.

september 2015
Luisteren naar huurders en cliënten in klantenpanels
Meer dan zestig woningcorporaties en zorgorganisaties luisterden de afgelopen jaren naar huurders en cliënten in klantenpanels van Luisterpunt. In 2015 waren dat onder andere Welbions, Wonen Limburg, Pré Wonen, deltaWonen, 3B Wonen, De Leeuw van Putten, Stadlander, Woonbedrijf ieder1 en Vidomes. De onderwerpen waren zeer divers onder andere dagelijks onderhoud, groot onderhoud/renovatie, participatie, woonwensen van ouderen, doorstroming, digitalisering, leefbaarheid en energiegedrag en –besparing.

juni 2015
Woonwensen van Nederlandse, Chinese en Turkse ouderen
Hoe kom je erachter hoe Nederlandse, Chinese en Turkse senioren willen wonen als ze ouder worden? Door met ze in gesprek te gaan! Dat deden we voor deltaWonen, Driezorg en RIBW. Drie klantenpanels en diverse interviews leverden een rijk beeld op aan woonwensen.

   
   

Contact
Peperstraat 42
3961 AT  Wijk bij Duurstede
t (0343) 411 840
e
info@luisterpunt.nl

Over Luisterpunt
- Klantenpanels
- Klantreizen
- Stimuleren klantgerichte cultuur
- Gastspreker / dagvoorzitter
- KWH Luisterpanels
Klanten
Team

Contact
Agenda Academie voor klantgerichtheid
Direct inschrijven
Nieuws
Publicaties
Inschrijven nieuwsbrief
 

© Luisterpunt 2018