Wat de corporatie kan leren van de wijkagent
Onderwerp Wilco Berenschot werd een aantal jaren geleden wijkagent in de Rotterdamse wijk ‘Het Nieuwe Westen’. Hij merkte toen dat het soms moeilijk is om in contact te komen met de buurtbewoners en kwam met verschillende initiatieven om dat contact te stimuleren, zodat hij weet wat er in zijn wijk speelt.
Zo bedacht hij eerder het mobiele politiebureau, waarbij hij tafel en stoel op straat neerzet. En het pop-up-politiebureau, een tijdelijk politiebureau waarbij buurtbewoners op laagdrempelige wijze met hem in contact kunnen komen.
Vast onderdeel bij tv-programma ‘Man Bijt Hond’, was het rond etenstijd aanbellen bij nietsvermoedende mensen. Dat bracht Berenschot op het idee voor ‘Agent Bijt Hond’: rond lunchtijd aanbellen bij nietsvermoedende buurtbewoners en vragen of hij daar zijn boterhammen mag opeten.
Contact maken met huurders: zó doe je dat!
Een unieke kans om kennis te maken met (de werkwijze) van een wijkagent die het anders doet. Beluister het volgende fragment voor een voorproefje: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/rotterdamse-wijkagent-agent-bijt-hond
Meer lezen? www.rotterdam.nl/nieuws/mobiele-wijktafel
Voor wie? De werksessie is bedoeld voor medewerkers van woningcorporaties die zich bezig houden met klantgerichtheid zoals beleids- en communicatiemedewerkers, marktonderzoekers en managers.
Programma Tijdens deze dag neemt Wilco Berenschot je (letterlijk) mee de wijk in. Hij vertelt en laat zien hoe je dichter bij huurders kunt komen. Op geheel eigen wijze maakt hij je deelgenoot van zijn concepten en ideeen. Ook besteedt hij aandacht aan waar je binnen een grote organisatie zoal tegenaan loopt, als je zaken anders doet.
Waar en wanneer? 19 juni en 20 november 2018 in Rotterdam.
Organisatie Aan de dag nemen maximaal twintig personen deel. De kosten bedragen 295 euro per persoon exclusief 21% BTW. Informatie en aanmelding:
Luisterpunt tel.(0343) 411 840
www.academievoorklantgerichtheid.nl
|